söndag 23 oktober 2011

Mörten levererar i stark solljus

Solig dag utan vind- låter som dålig fiske väder för gädda? Kanske men jag tog en sväng i ån och det dröjde inte många kast med Mörten innan jag får att virvel bakom betet! ett par kast till och jag får en hugg på ytan och fisken hoppar efter mothugget! Kul, den är på, jag släpper lite på bromsen och fisken gör fina rusningar J det är väl runt 3 kg tänkte jag för att den var stark men jag var osäker om det är bara för att jag har släppt på bromsen för mycket… men nej, fisken var stark och till slut landar jag den. Strax under 4kg, 3.85kg.

 jag provar andra beten och efter 30 förflyttar jag och får en följare som vänder på slutet. Går 10 meter och provar med freestyler, andra kast får en hug strax under ytan, missar, vev stop- fisken nappar igen och skakar loss på en sekund. dags att gå hem…

Inga kommentarer: