måndag 10 oktober 2011

111005 Åfiske

Efter Babysim har jag gått ner till ån och vid första kastet hugg en gädda framför mina fötter på en Pikeseeker i ålandsfärgen men gäddan missade. Jag kastade vidare men efter ett tag gick jag vidare. Efter några kast med ”Mörten” fick jag ett hugg, en virvel bakom betet. Efter några kast hugger en gädda och hoppar i luften med betet i munnen men fastnar inte! Jag blir lite knä svag för showen och efter ett tag byter jag till Katlan RS/FT och efter några kast låter jag betet sväva länge framför fötterna och tillslut lyfter jag upp den, då hoppar en gädda i luften efter den! Helt sanslös! Jag gör ett par kast till och en gädda tar betet vid ytan! Efter ett tag kommer gäddan upp.

jag byter till X-Buster abborre och efter ett tag får jag ett hugg och jag fisken bara tar ut lina, så jag trodde att jag har glömt att ställa bromsen men när jag släpper så inser jag att bromsen var i botten! Jag tror knappt att det är sant men jag försöker att drilla lugnt men fisken sliter av sig !!! när jag vevar in bustern så ser jag att det var lite fjäll på kroken, och det verkade som en regnbåge- antagligen fel krokad. Jag fiskar vidare men efter en timme i samma ställe bestämmer jag att gå vidare. Efter några kast med Mörten får jag ett hugg och en gädda till . Dottern börjar protestera så jag går vidare. Provar några ställe och får en liten gädda på X-Bustern. Jag provar ett tag till men det är dags att gå hem. Var kull- 5 missade fiskar och 3 gäddor på drygt 2 timmar.
111006
Idag har jag tagit en kort sväng på drygt en timme och första kast hugger en gädda på min Mörten och missar. Ett kast till och den missar igen. Jag provar några beten och tog en Illex Freddy catwalk 170 och fick en liten gädda. Efter tag ser jag min gamla favorit som jag har knappt fiskat med och vid första kastet plaskar en gädda på ytan och missar, jag gör ett ryck o vevstopp, och plask igen men missar. Jag provar mera men det börjar regna och jag går hem.

Inga kommentarer: