söndag 17 juli 2016

Mina fabriksgjorda beten levererar och även en ny prototyp ger asp, gädda och abborre!

Jag har inte skrivit I bloggen pga brist på tid. De senaste två och ett halvt år har jag jobbat som en galen med att ta fram 2 nya riktigt grymma beten. Det som återstår i stort sätt är för fabriken att tillverka dem. Jag kommer att lansera de så fort min beställning är klar.

Lite fiske blev det under semestern.
Jag har främst testat mina nya fabriksgjorda beten för att se hur de fungerar och fångar fisk.
Jag ska nog summera lite kort det som var roligare.
Den största (en garanterat 10 plusare missade betet framför båten med en stor plask! Jag skulle vilja se mig själv… jag bara stod där med ett öppet mun i typ 10 sekonder och jag var bara paff.



Jag provade mera så klart men hon kom aldrig tillbaka.   
Vid en grynna har jag kastat och tog hem betet ganska aggressivt och efter några meter hoppar en gädda (på runt metern) upp i luften och betet flyger åt sidan trots sin storlek och vikt! Trots många försök så visade inte gäddan sig igen (jag kom tillbaka till stället vid 3 tillfällen).

Jag har kämpat i några dagar med min större bete och jag fick ett aggressivt hugg av  en meter+ fisk med en direkt rusning! Fisken var väldigt aggressiv och precis framför båten klev den av. Känslan av tomhet mixad med wow tog över. En sådan aggressiv gädda är alltid rolig att få uppleva.

Jag fick dock en hel del fiskar så trots storleken på mina nya beten så även små gäddor runt 50cm kastar sig över dem vilket är roligt att båda stora och små gillar de- ett bra allround bete för de som villa ha action och för de som fiskar efter stora.
Ett nytt bete som jag gjorde egentligen för att fiska asp har visat sig fungera utmärkt för gädda och stor abborre! Kul! (jag har provat betet efter att jag har fiskat av stället med mina stora beten för att se om fiskarna vill ha mindre beten, och ibland var det fiskarna ville ha).





Ursäkta mörkningen i bilderna, men det är hög fisketryck och en del tar upp all fisk de får!
 






Det blir nog ett bete av det också.

Inga kommentarer: