tisdag 4 oktober 2011

Äntligen fiske!

Hej!

Jag har inte uppdaterat på jätte länge. Jag hade fullt upp (hus, familj) och dem korta fisketurer gjorde att jag prioriterade bort. Men NU :), nu har jag börjat min föräldrar ledighet :)- 6 månader framåt! Och hösten är här! Vanligtvis hatar jag att sommaren är slut men när gäddorna börja hugga- då går det bra.

Jag har tagit en 20 min pass för några dagar sen- gav 2 små gäddor och två missade hugg- riktigt kul var det! Den första var på min Katlan röd tiger och den andra var på 4play med ålandsfärgen.

Idag var det fin väder och dottern har somnat lagom när jag kom till fiske platsen. Har varit där några ggr för utan resultat men jag kände att platsen har potential. Jag började med några beten men efter ett tag tänkte jag att byta till mindre då det var fullt med små fisk. Tog SuperSpook skitmörten och började dänga. Efter några kast äntligen händer det - en flygande gädda :) attackerar betet och flyger i luften… det verkade inte stor men det drog som fan, då började jag misstänka att jag hade fel, men tillslut när jag fick den till kanten såg jag att den var inte stor-(2.5kg) men den är en strömgädda- fan vad de är starka! Det är svårt att ta en bild (mina kameror är borta…) så det fick bli med Iphone (dålig kvalité på bilderna).

Släppte en tillbacka och fortsatte att fiska ett tag till men fick inget. Dottern har vaknat så jag bestämde att gå längst kanten och se om man hittar fler ställe, och efter ett tag ser jag en ny hotspot. Går ner och börjar kasta. Byter beten och tillslut tar Phantom softtail och efter några kast framför ögonen får jag ett aggressive hugg! Det är så roligt när dem bara krossar beten!


Jag tog några bilder och avkrokade fisken i vattnet. Jag fortsatte och efter ett tag flyger nån gädda till men missar. Dottern protesterar(egentligen förstår jag inte varför ;) mycket vackert ställe!) så jag går vidare och hittar ett ställe till som bara skriker fisk! Och det dröjer inte länge innan jag ser en flygande gädda 2 meter ifrån mig :)! Jag tar min Katlan och första kastet får jag ett hugg framför fötterna, men gäddan missar. Efter några kast får jag ett hugg till en meter ifrån mig! Jag avkrokar i vattnet då den inte är stor. Jag dänger vidare med olika beten och ser att gäddorna jagar vid ytan lite överallt men jag får inte fler och et är dags att gå hem o äta lunch.
Dagens beten- Super spook, Phantom softail (en fisk, en missad) och Katlan (en fisk och en missad)

Inga kommentarer: