söndag 16 mars 2014

Rensning- Shimano stradic, Beastmaster,Zalt, Sqrirely Burt, Swimbait Tomic, Storm


Tänkte att prova en ny grej, slippa Traderas avgifter. Ni får bjuda via kommentarer här nere i kommentar fältet, tex bild nr 3 100kr osv. På måndag kväll kl 20:30 går ut annonserna. Den som lagt högsta budet (dock inte lägre än utropspris ) vinner auktionen.

det går bra att betala via överföring till min konto eller via paypal. Pengarna vill jag ha senast på torsdag eller att jag kan ta grejerna till sportfiskemässan på fredag, då slipper ni frakt avgift :).

Titta på filmen längst ner, man ser lite bättre redskapen.
Jag ska börja med min grov haspel set som jag fiskade stora jiggar på 25cm och 50 grams skallar på utan större problem.


 1.Rullen är en Shimano Stradic 4000ra. Köptes i sportfiskemässan för några år sedan men jag minns inte hur många.. Jag har haft den hos en Shimano rulldoktor i höstas och han gick genom den och sa att allt är som det ska. En del repor men som sagt bra skick. 2 nya spolar. linan är gammal men du kan få köpa en ny Powerpro 30lbs 300 meter för 160 kr om du köper båda spö och rulle. 750kr eller högst bjudande (nypris ligger på 1500kr). frakten tippar jag på 60 kr men tar lägsta av postens avgifter och talar om innan jag skickar.

2.Spön- Mitchell Privelige. 9fot (270 cm) 5-70gr men klarar en herringshad från savgear med en 50 gr skalle utan problem. Har en fin och ergonomisk handtag( korken gicksonder vid rullfästen men jag limmade den med epoxy och den har hållt länge nu, se i videon). bra klinga och en matt del för att få bra fäste när man ska montera ned spöt. 400 eller högst bjudande. Helst hämtas men om du vill kan jag skicka men då ansvarar inte jag om den kommer i bitar.. tror att frakten ligger på cirka 130kr.

 3.Shimano Beastmaster 10fot (300cm) 10-30gr. haspel. en knappt använd spö som har mest legat. Riktigit bra kvalitet och jag har för mig att en ny sådan kostar cirka 1300-1800kr ? 700 eller högst bjudande. Helst hämtas men om du vill kan jag skicka men då ansvarar inte jag om den kommer i bitar.. tror att frakten ligger på cirka 130kr.


 


4. Zalt 19cm papegoj flyt. OBS omgjord till vatten viktning, vilket ger den möjlighet till att bli svävande eller sjunk samt att den får vibbar vid vevstop när vattnet som är inuti rör sig lite gran. gjorde det efter att jag läste artikeln av Jörgen Larsson i Fiskefeber. ganska väl tuggad men mycket fisk kvar :) 109kr eller högst bjudande. frakt 12kr.

5. Zalt 19 svävande. bra färg med extra 3 lager av E-tex. skick enligt bild. 109kr lr högst bjudande. 12kr i frakt.

 6. swimbait som kommer inte ihåg märket på.. fin färg och gång. 19 cm. 90gr och79kr plus 12kr i frakt. utan krokar.

7. Burt (text tagen ur Attitudebaits )Squirrely Burt är en variant på ded klassiska Burt och utvecklades också av Pete Maina.
Försedd med en lockande jigg-stjärt som lockar de trögaste gäddor, i de svåraste vattnen.
Vid spinnstop fortsätter svansen att fladdra och skapar en triggande rörelse.
Stor fisk svarar bra på detta rörelsemönster genom att hugga även på de segaste dagarna.
Squirelly Burt är också ett suveränt bete i kallt vatten och på vårfiske.
25cm lång, flytande.

ny pris är 199. 129kr eller högst bjudande. 12kr i frakt.

 8. Conrad. En bamse vobbler som rör sig i låg fart (har för mig att den tappar gången vid högre hastigheter). 103gr. 22cm utan sked och 27,5 med sked. endast prov kastad. 119 kr eller högst bjudande. 24.kr i frakt
9. Savgear Butch 23 cm. skick enligt bild. 89kr eller högst bjudande. 24 kr i frakt.

 10. Tomic made in Canada. papegoj, gammal, aldrig fiskad. 18 cm 70gr. Eagle Claw krokar. 129 kr eller högst bjudande. 24 kr i frakt(den är 3cm bred så det blir extra 12kr för skymrande brev).

 
11. Jaxon Gäddan. Fin holografisk finnish. 19gr och 13.5 cm lång. ny skick förutom krokarna då de är lite röstiga.

 12. Storm jiggar- sjukt fina, aldrig använda. 15cm 78gram. 78kr eller högst bjudande. 24kr i frakt.

 

 

 

Inga kommentarer: