lördag 22 oktober 2011

111022 Eskilstunaån

Jag har fiskat ett par timmar i onsdags i Eskilstuna ån utan fisk… fick ett misstänkt hugg men inget mer. I går har jag fiskat drygt en timme i ån och ganska snabbt får jag ett roligt hugg framför mig på min mörten men fisken skakar av sig…


Idag var sonen taggad att fiska och vi tog ett pass i Eskilstuna ån. Han skulle fiska regnbåge och jag gädda. Han kastade och jag började med mörten. Efter några kast sveper jag in sakta mörten och jag ser en mun som sväljer betet sakta så att det nästa såg ut som slowmotion… jag gör mothugg och fisken börjar skaka på huvudet och lyckas skaka av sig…

Efter ett tag blir det botten mete och jag fortsätter med mörten och får ett hugg, han missar, jag gör ingenting och den hugger igen men fastnar inte? Kast till och samma sak, två hugg framför fötterna men tur fisken blir inte krokad! Wtf??? 4 hugg utan att fastna…(utan att räkna resten av veckan…). Byter till Illex Freddy 17 och får hugg från samma gädda, mothugg och fisken simmar iväg-wtf??? Vi fiskade mera men det blev inget.

Inga kommentarer: