tisdag 1 november 2011

premiär fiske

I lördags har jag fiskat en stund i Etuna, jag fick 5 hugg, alla missade… 7 ggr på mörten (2fiskar antar jag), och en på Freddy catwalk 210. förutom det fick jag se att någon IDIOT har borrat hål i en aluminium båt som tillhör Åfiske i Eskilstuna. Jag fick se det när de drog upp båten. Så tråkigt att et knappt finns ord för det!


Idag var det premier fiske i ån efter att fiskeförbudet har gått ut. Jag har väntat ett tag på det så det var spännande. Jag har börjat fixa lite nya beten och gjorde ordning för att lacka om mina favvo beten då lacken har lossnat, men han inte då jag inte hade allting hemma. Jag har märkt att det var mer skador i mörten men jag tog den ändå, kunde inte låta bli. Väl framme var det fullt med betes fisk! Efter några kast där jag provar de nya moddade beten började kännas konstigt, varför nappar de inte? De har inte sett drag på 2 mån! jag provar olika beten men det verkar som att de vill bara ha de små fiskarna. Jag bränner en timme på samma ställe. Provar 4play och jag låter den sväva framför fötterna, tillslut när jag lyfter upp den så hör jag ett plask, kollar ner och ser att en fisk har missat…

Provar med Freddy 210 och jag får ett hugg men den fastnar inte. Efter ett tag flyttar jag mig och ser ett ordentligt plask vid vassen. Provar att kasta dit men det händer inte så mycket. Provar med en Big Bandit shallow och får ett hugg vid ytan men den lossnar. Några kast till där och jag tar mörten igen, då får jag ett hugg men missar! Faan, måste vässa krokarna! Provar fler beten och byter plats. Kastar ett sväv Buster ÅF och får ett hugg an en kämpande 2-3kilos fisk som lyckas trassla sig på en stolpe- skit! Min favo Buster! Efter ett tag lossnar fiske men bustern är kvar på stolpen :( efter ett tag fiskar jag upp den :), kan andas ut. Byter plats och får ett missat hugg (1 kilos), jag börjar veva snabbt och vid fötterna hör jag plask och ser en gädda dyker ner- :)
Byter till mörten och får ett hugg men missar. Kastar i en anan riktning och får ett hugg till. Fisk! De är pigga nu! Lyftar upp den med håven, en väger 2 kilo och är 70cm.


 fiskar vidare byter plats och hugg direkt och jag såg hugget och ser att den är lite bättre. Som tur har nån gått förbi och hjälpte med bilder.

3.5kg och 80 cm. Förutsätter och får en följare. Skulle ta sista kast och fastnar på en stolpe. Åker och hämtar sonen och kommer tillbacka för att fiska upp Mörten. Lyckades fiska upp den :) och låter sonen fiska med den. Efter några kast visar jag honom- så här ska du fiska och krokar en gädda till! Lämnar spön direkt för sonen för att han ska drilla o det gör han- super nöjd! Vi förutsätter och jag Freddy 170 och låter honom fiska, sen provar jag igen och får ett hugg till. Går vidare och ett hugg till! Har varit riktigit kull men nu måste vi avsluta. dagens bete-


Inga kommentarer: