måndag 7 november 2011

111106

Vi har fiskat lite i fredags, provade en hel del, tillslut byte vi plats och jag hade en gädda som har missat så jag tog min sons spö och kastade åt honom där och gick för att hämta mitt spö, då säger han ”jag har en fisk!” han tar up den ganska snabbt och blir jätte lycklig!

 Det börjar bli mörkt och vi förutsätter att fiska och jag kastar sned åt min son och vevar in då får jag en gädda, en följer med och när en är nära ser jag att den är 3-4kg, gäddan skakar sig loss. Det blev mörkt och vi åkte hem.
Lördag har jag åkt till jula för att handla saker de inte hade… lager statusen på webben visade fel. Sed åkte jag till Västerås för att köpa en kamera. Efter att jag har provat en så bestämde jag för att lämna tillbacka, köpte en annan kamera istället, en Olympus, väntar på sms från posten J. Igår har vi försökt att fånga abborrar men fick 2 gäddor, sonen fick drilla båda och han blev jätte glad (jag har kastat och krokat och sen gav jag över spön- pappa jag har fåt en fisk!). nu vill han fiska hela tiden J.
Det var en cirkus, samtidigt som vi fick fisken vaknade min dotter och började skrika, vi båda står på en trång brygga och jag var tvungen att hålla i sonen så att han inte ramlar i vattnet och ibland håller i spön. Gick bra till slut. 
75cm

Idag har vi åkt till hamnen på EM, jag skulle jobba mina timmar och sonen meta. Det blev inget på mete. Han kastade med wobbler men fick inget. Mot slutet tog jag jerk spön och gjorde några kast med X-Bustern och fick hugg.

74cm
När jag har landat gäddan såg jag att den verkligen gillade den då han har svalt den långt in i munnen. Jag fick ”operera”- tog bort bakre kroken och drog ut betet mellan gällarna det gick! Gäddan simmade iväg. Sen blev et mörkt och vi åkte hem.

Inga kommentarer: