tisdag 22 november 2011

Igår tog jag sonen ganska sent till samma plats där jag hade efterföljarna dagen innan. Vi kom dit ganska sent, runt kl 14:00. vi har träffat en som brukar jigga efter abborre och han har frågat om jag har sett gäddan som ligger på kanten. Nej har jag svarat och då berättade att en flöt och var helt död så han vägde den och den vägde 7.5 kilo. Vad tråkigt sa jag. Jag gick och kollade på den, den var 104cm lång och riktigt tjock. Jag har tänkt på gäddan som Rikard har fångat förra året, de var nästan lika stora.

Till fisket- min son har ganska omgående fått botten napp och när jag drar försiktigt så kommer det upp en håv :)


 han blir lycklig och vi förutsätter att fiska tills det blir mörkt utan resultat. Det verkade som att det behövs en riktig svävande. Idag tog jag en sväng hos Göranssportfiske för att se om jag hittar nåt. Det blev ganska snabbt att jag plockade en Duke :) riktigt grym häng och vilket pris 75kr! (kostar 150 och det är halva priset på dem). Vi får se om det blir nåt imorgon.

Inga kommentarer: