tisdag 8 november 2011

Möretn tailen levererar

Idag vart det en kort tur. Jag har inte hunnit/orkat att lacka om mina favo drag och det kändes lite tråkigt att inte fiska med mina hemmagjorda. Så jag kollade igen och tog den andra mörten som jag har lagt en skruv för jiggar på baksidan. Fäste en Super Goober 8 och Efter några kast får jag en efterföljare, vid nästa kast tar den betet och jag kan landa ett kilos gädda. Kul! den här fungerar också :). Den fungerar mer som tail en en jerk.

Jag fiskar vidare och ser nåt gul flash, gör en vevstopp och en fisk kliver på :) den är stark i strömmen men jag tar upp den.


 65cm lång.
Jag tänker prova i ett annat ställe men dottern har sömmat så jag går lite längre ner i ån och efter ett tag får jag ett ganska bra hugg som känns rätt tungt, men et är svårt att säga hur stor den var då den var väldigt långt ifrån mig. När jag kollar på Mörten tailen så har fisken tuggat lacken och en del av folien lossnade… jag hade bara 2 lager av lack då lacken tog slut och jag orkade inte lacka den sedan dess…

Jag fick en liten efterföljare till. Sedan byter jag till Bustern i min ålandsfärg och får tre hugg till sen märker jag att lacken började lossna där också. Provar med lite annat och jag skulle ta sista kastet med Xbustern och får ett bra hugg, ordentlig mothugg och den sitter! På en trädjävel :( ! Jag försöker att dra linan och ser hur det sjunkna trädet rör på sig. Suck. Linan gick av. Det var det för idag.

Inga kommentarer: