onsdag 23 september 2009

Söndag 090920 Hjälmaren

Besviken efter gårdagen ville jag prova fiska gös gädda och abborre. när jag kom till sjön så såg det bra ut, lite vind och moln som närmade sig från väst. Ekoloden ville inte starta, det brukar bli så när jag laddar batteriet för länge. Jag började i en grynna som såg intressant ut och jag provade jiggar, vobblers, skeddrag, spinnare, spinnfluga och jerkbait. Inget! Jag provade en fin vik med växter, provade hela kittet men inget där heller. Så jag provade braxenberget, men det blev inget där heller. Så jag flyttade mig till en grynna som gav fisk i somras. Där fick jag ett hugg men efter en sekund släppte den. Det kändes som gös. Det började bli sent så jag tänkte prova en sista vik innan jag åker hem. Där fick jag en liten abborre. Men under tiden var det 3 båtar som åkte runt där in och ut från vikarna. Så jag tänkte att de fiskar där och tänkte att prova, vikarna ligger på vägg till trailern ändå. Båtarna förflyttade på sig och jag började fiska. Efter några minuter hörde jag hur det börja smälla till, men det var inget fisk med och göra, båtarna var nämligen där för att jaga! Det hördes många skott så jag tyckte att det ar läge att åka hem. Jag hade belysning i båten och en strålkastare som jag markerade lite med för säkert skull.

Inga kommentarer: