tisdag 1 september 2009

090820 10 minuters fiske gav en fin gädda

Idag har jag tänkt fiska en kort stund i Ån, jag hade en timme men jag var positiv pga av sista fisketuren. Jag körde trolling. Det var rätt varmt och solen var ute. Det kändes bra ändå. Efter ungefär 10 minuter ser jag spön böjer sig och kände att den är en bra fisk! Det var tung gung på den och jag pressade upp fisken. Den gav några fina rusningar trots att bromsen var på boten! Till slut fick jag tag i den. Men f##¤n, jag kan inte hitta fjär kontrollen till kameran! Så jag kör med timer men det blir inte så bra. Lite Murphy lagen. Jag såg att krokarna satt bra så jag lät den vila i vattnet medan jag fixar kameran. Till slut tar jag några bilder och jag kämpade hårt för att gäddan ska återhämta sig.
Det var kul, den vägde strax under 6 kilo, 5.92 kg. äntligen en större gädda.
Sen har jag sett vilken trassel det blev med alla linor, så det blev inget mer fiske, det tog mig nästan en timme att fixa det och sen åkte jag hem nöjd för dagen. Vobblern var en halco sorcerer 3.5 15cm.

Inga kommentarer: