fredag 25 september 2009

090924 A-ån

Jag ville prova igen, man är ledig så det var bara att passa på. Jag kom till ån och fiskade från land. Jag började kasta en mini tjock igelkott(min spinnfuga) och efter några kast känner jag ett hugg, jag ger mothugg och jag känner fisk, ser en stor virvel 4 meter ifrån mig och fisken släpper efter 2 sek. den verkade väga 3 kilo. Kul ändå. Jag provade med superspook i skitmört färg och det gick sådder så jag tog bort tafsen och då gick den fin. Zic zack zic zak booom  jag ser gäddan hoppar på spooken men han missade. Jag väntade några sekunder men den kom inte så jag fortsatte. Jag tror att den var samma gädda. Efter ett tag provade jag en stor spinfluga (30cm) i pappegoj färg och såg hur en gädda smyger efter flugan för att simma ifrån den när flugan var under mig. Efteråt kom Team Snav förbi (de var på väg till båten) så vi pratade lite, det var trevligt. jag prov fiskade nya amba predetor och EsoxLucius jerk spö upp till 250gr. Kändes rätt bra. Efter ett tag gick de och jag tog en paus och flyttade till andra sidan. Det blev inga fler fisk men om ni älskar att fiska med ytbeten så gå ut och prova nu, det är kul!

Inga kommentarer: