fredag 25 september 2009

090923 A-ån

Jag var ute idag för att hitta bättre lycka med gäddorna idag och för att prova få mera asp…


Jag började med trolling mot brottsplatsen från igår. Där stannade vi och provade men det blev inget. Det blåste väldigt hårt och vattnet har blivit lite klarare så jag trodde att det ska förbättra förutsättningarna. Jag trollade uppåt men det var segt. Jag hoppade över några sträckor men utan resultat. Jag stannade där jag har fått fina fiskar förra året och började kasta med atom 35gr på hopp om asp. Efter några kast ringer telefonen och jag svarade. Det var 2 meter lina kvar så jag la in betet i vattnet och började prata. Efter 3 sek så rycker det i spön och jag börjar drilla!... ganska snabbt kom upp en liten gädda. Första gången jag får en gädda på vertikal fiske med atom …

Efteråt har jag provat allt möjligt och bestämde för att köra uppåt. Jag trollade med Westins jätte gamla modellen som jag lackade om. Den gav resultat, fick en liten och tappade en till. Kom fram till en favo spot som gav bra fiske föra hösten. Jag kastade lite allt möjligt men fick inget. Det blev sent och mörkt. Kl. var 19:40 så jag tänkte att det var dags att prova min svart ytjerk ACE the joystick. Jag gjorde några kast utan resultat. Jag har fått bara några gäddor under flera år när det var så där mörkt. Jag kastad mot vassen och det landade precis vid kanten. Jag han göra 3-4 ryck innan ytan exploderade och jag gjorde inget mothugg och jag väntade tills fisken krokade sig själv. Fish on ;), va kul! Jag såg hela grejen för att det inte var längre än 10 meter ifrån mig. fisken kämpade extremt hårt och hoppade ett par gånger. Jag lättade på bromsen och fisken gjorde ett par rusningar. Jag tog up den och fotade. Sen var jag så glad att jag glömde att väga den. Uppskattningsvis var den runt 2 kilo. Härligt! Jag älskar när du hugger på ytan!.


Jag provade lite till men det blev inget och det var kallt så jag började köra roddrag. Det blev träningspass och några kilometer gav inga fisk. Men det var kul ändå!
Dagens-

Inga kommentarer: