fredag 11 september 2009

090910 fint väder i Ån

Jag har inte planerat att fiska men med riktigt skön sommar väder var vi tvungna att komma ut.

Jag gjorde en mindre Firefly spinfluga och när jag provade den så tyckte jag att den blev bra. Jag var sugen på abborrar, jag tänkte att det är gott med abborre. Jag tänkte att istället för att träna ska jag köra dragrodd idag. Efter 15 min fick jag en liten abborre men den var skadad så jag släppte tillbacka. Efter 5 min fick jag bottennapp som tog mig lång tid att få upp, jag tog rep med kedja men den funkade inte. Så jag tog jerk spön, satt karbin på med en bulle och en Buster och tillslut fick jag upp min favo vobbler(Halco sorcerer). Jag försatte ro, men det blev inget. Jag kom till ett ställe med mycket vegetation och jag provade med spinnare och lite till. Sen tänkte jag att det kanske går att jigga de. Jag tog en 3tum motorolja jigg med 15gr och på andra kastet missade jag hugget. Några kast till och fish on!... men den var seg så jag visste inte vad det var, jag hade UL setet så jag drillade försiktigt, sen kom han till ytan och jag såg gäddan, och den var större än vad jag trodde. Några bilder och jag släppte den.
Efteråt provade jag en hel den men jag fick inget.

Inga kommentarer: