tisdag 10 september 2013

Kvall till Gädd-SM finalen, VI gjorde det! :))


Vilken dag! det började i torsdags, då jag tog beslutet att jag och sonen ska delta i GäddSM deltävling i Mariefred.
Han har som sagt tjatat i mer än 2 år at han vill också tävla. vädret verkade bra och jag anmälde oss till tävlingen. Igår håll jag på med mina hemmagjordadrag och kompletterade som sagt hos Huntyard&Berras. blev dock jätte trött på kvällen så det blev en sen kväll, packade och fixade maten, (smörgåstårta?, lika bra att packa för mycket mat med sig så att de orkar)
 
 fick lägga mig kl. 2 :(... skulle upp kl 5:00 men vaknade inte trots att jag hade 3 larmklockor på! vaknade kl. 6:10 och det blev bråttom.
Kom till platsen7:50 och alla andra har redan börjat. Det tog mig drygt en halvtimme tills jag var klar att åka. Det började bra med att sonen drar en gädda på 72cm, och vi blir jätte glada.
 
Sedan blir det förflytning och han drar en till på 54 :)jag får en strax underminimåttet.
Vi kör vidare och jag får en på 71
Strax därpå en till på 58.(vad är det som hände den gädda?).
 
 Han drar en på 56.   :)
Yes! 5 godkända :)
Kändes bra, nu gäller det att förbättra. Jag får en till som jag tappar vid båten för att jag var inte tillräcklig snabb med håven. Det blir trögt, sonen börjar tröttna och jag med då jag måste tjata :(...

Vi byter ställen men det är var lönlöst..
Vi kör vidare och jag får en på 58cm. och en på 54cm. Sonen dra tillslut efter mycket frustration en till på 63cm och vi blir glada.
 
Sen får vi åka till hamnen.
 
Sammanlagt fick Sonen : 72,54,56och 63cm. Jag fick 71,58,58 och 54. Bästa 5 blev 322cm(har jag räknat fram till enligt bilderna), mycket bra resultat med tanke på att det är första gången jag fiskar i Mariefred under hösten och att det var sonens första tävling plus att vi hade en 2 åring i båten (visst var hon rar när hon hejade på oss:"en till, heja heja!" )
 
.. men ganska ofta hängde hon på oss och krävde en hel del uppmärksamhet...).
Väll framme  var vi glada och nöjda. Jag var jätte nöjd att det gick så bra med en 7 åring som en lagkamrat och en 2 åring som härjar i båten! han lyckades bra och drog största fisk mellan oss och lika många godkända som jag! jag blev så klart mycket stolt över honom!
322cm räckte till 9e plats och vi gick vidare till Finalen! YES!!!
 
 
 
 
 Trevliga människor och trevlig stämning. Jag var lite stressad då lilltjejen sov i båten, men det gick bra, ni som hjälpte mig med att hålla koll på båten och erbjud sig att hjälpa med att lägga båten på trailern- tusen tack! det var jätte snällt!.
Vid hemfärd var det en härlig känsla. Vi vann inte men att gå vidare till finalen var målet. känslan att vi lyckades tillsammans var härligt! och det är så mer än så- man känner sig nöjd med att det man har kämpat med var inte för lönlöst- det var en lektion i livet åt min son- om hur man åstadkommer saker i livet- lära sig att lyssna, ha tålamod, att inte ge upp och köra vidare även om man inte tror att man orkar och lyckas ändå!
Jag undrar om det finns en yngre deltagare i finalen än min son? :)
 
Innan hemfärd- sjukt glada och nöjda! :)

En del av dem beten som gav utdelning (Dragon Jiggar)
En hemmagjord med en Bigtail från Svartzonker

Lag som Team Happy Angler, Team Södersportfiske, Team PFC och  Team Savage gear SWE var med i tävlingen. mer om tävlingen och fullständigt resultatlista kan du se i Sportfishmasters hemsida-





Inga kommentarer: