söndag 15 september 2013

Envis gädda!

Idag blev det en kort stund från land.  Det började med en gädda som flög när den högg. Sedan blev det trögt ett tag.  Det blev en del förflytningar. Jag fiskade med en stor jerk (hemmagjord). Efter ett tag var jag lite ofkuserad men kände något som nafsar, jag gör en halv dålig mothugg och det är bara stum!




Jag försöker att sätta press men känner hur den drar lite bakåt och jag ser ett virvel, sedan släppte den! :( shit, sån tyngd på jerkspön har jag inte känt på länge! Jag är fortfarande besviken på att den klev av :(. Efreråt provade jag många olika drag men det var mina hemmagjorda jerks som jag fick hugg på. Jag såg hur en gädda hugger 2 ggr, kastsr igen och den hugger en gång till. .. byter  till annat och den hugger 2 ggr till! Ett kast till och tillslut fastnar den, helt otroligt!
Eferåt såg jag en blixtsnabb hugg när jag lät betet flytta med strömmen,  när jag gjorde en liten dragning, pang!  Många missade men kul ändå :)

Inga kommentarer: