fredag 13 september 2013

En snabb tur från land gav fisk

Igår har vi åkt till ån för att prova  hur en del av mina hemmagjorda jerks rör sig med en Titan singel strand tafs (BFT)som jag köpte i lördags hos Huntyard&Berras. första kastet exploderar ytan och en gädda flyger i luften
, som en reflex gör jag tyvärr en mothugg för tidigt... men kul iaf :) efter några kast ser jag ett virvel bakom betet. vi provar ett annat ställe och ganska snabbt får jag en gädda på egen, bra fight och vi fotar snabbt.
 
 

 Gäddan väntar en liten stund för att sedan skrämma oss med en kall dusch :) Sonen provar en del av hans olika drag och tillslut tar vi smolt jigg från SG och han får en liten gädda han med :).

Sedan blir det dags för kvälls mat och vi får nöja oss med det.
får dock fortsätta lacka mina jerks med fler lager lack för att det ska bli ordentligt hård, det är fint med folie men av någon anledning håller lacken betydligt sämre på dem.

Inga kommentarer: