onsdag 14 november 2012

Whatamadafuckin gädda var på dig???


I måndags tog jag en snabb lunch-rast-fisketur. Det var helt dött! Inte en enda betesfisk eller gädda syntes. Idag provade jag fiska i beteskyrkogården… i början var det helt dött, jag provade olika ställen och jag får ett hugg
men ganska snabbt ser jag att det är en fel krokad Brax. När jag landar fisken som är ungefär 1.5kg?, märker jag att den är väldigt slö och svag och ser att det verkar som att det är nåt sår, men när jag vänder på fisken så ser jag att det är en likadan sår på andra sidan! Wowwww vilken gädda försökte att äta upp braxen? Helt plötsligt känns det som att mina beten är inte så jäkla stora…

 
Jag provar ett tag men det händer inget så jag börjar gå till bilen. På vägen tänker jag på monstret och tänkte prova igen med en stor shad jigg. Jag får ett hugg men den fastnar inte. Skapliga bitmärken på jiggen.
 
 Jag kastar igen och får en efterföljare. Jag åker till ett annat ställe och där riggar jag en soft4play med en offset rigg som jag gjorde själv. Första kastet och en gädda hugger framför mig och bara skakar huvudet som en tok! Jag lyfter upp den och krokar av den. En snabb bild och den simmar snabbt iväg.
 
Jiggen slets av vid munnen så jag fick fästa via huvudet men gången blev inte lika fin. Efter några kast flög jiggen iväg… nästa gång ska jag göra en Screw-it rigg, jag tror att den ska hålla bättre.

Jag provar vidare ett bra tag med massa olika beten utan utdelning.
 

Inga kommentarer: