tisdag 12 februari 2013

Skriver efter en paus


Nu var det lääänge sedan jag har skrivit något. Jag har inte känt att jag hade något vettigt att skriva om och hade inte så mycket tid heller. Dock känns det roligt att det är cirka 90 personer (? Inte räknat) har addat mig på FB (jag har addat några som jag vill följa själv, men som sagt de flesta har addat mig och det är utan någon tävling.)
 
Efter att isen har lagt sig har jag knappt fiskat nåt. Jag har kommit hem nyligen från 2 veckors semester. Jag har tagit fiske grejer med mig och har fiskat en dag med min kära vän Dan och hans far. De har
fått några havsabborrar var, inte större än cirka halv kilo. Tyvärr har jag glömt kameran den dagen. Jag fiskade ett par timmar någon eftermiddag utan någon fisk. Har kommit på varför jag undrade om jag verkligen skulle ta fiske utrustning. Jag har hoppats på att fridyka och harpunera, min favorit intresse innan jag kom till Sverige. Tyvärr fick jag inte chansen. Första dagen jag stod vid havet och tittade på den har jag känt hur jag känner enorm lust att dyka…

 Jag seglade för första gången med en vän till familjen och det gick bra, hade mina barn med och de tyckte att det var roligt trots vågerna…
 
 
 
Jag har tagit med mig min fridyknings utr hem till Sverige. Tanken är att skaffa harpun licens och harpunera i Norge. Lite fridykning i Vättern står också högt i planerna.

 

Imorgon ska jag träffa Rikard till lunch rast J ska bli kul, vi ska försöka att fiska lite också, vem vet hur det ska gå J

Kanske denna video visar lite av magin av fridykning-

 

Jag sitter och den videon går om och om för att musiken är så skön!

Om fiske med harpun och fridykning låter intressant så hör av dig (jag måste nog varna att det är beroendeframkallande!) det vore riktigt roligt att starta en grupp som åker årligen för några dagars fiske/fridykning i Norge!

 

Inga kommentarer: