måndag 1 oktober 2012

Mörten är borta!


Idag tog jag en kort fiskestund runt kl. 18:00. jag fick ganska snabbt en gädda på min kära Mörten.
 
Det började bli mörkt och jag skulle kasta sista kast. Pang. Trassel och betet flyger iväg!!! Skit! Det får inte hända! Det var med en 0.42 flätlina, det har aldrig hänt mig förut med den linan. Jag försöker att titta  om jag ser betet, men det är väldigt mörkt. Jag åker hem och efter kvällsmaten åker jag tillbacka med en stark lampa. Jag har letat tills batteriet tog slut men jag hittade inte den L. Om nån hittar den så får ni hittelön för den, den har ett högt sentimental värde för mig.

Jag tror att det kommer att dröja ett bra tag tills jag kommer att fiska i den beteskyrkogården… har liksom aldrig tappat så många favorit drag i samma ställe…

Jag ska leta efter den imorgon, får hoppas at jag hittar den...

Inga kommentarer: