onsdag 24 oktober 2012

2 eftermiddagsturer efter gädda

igår var det fint väder vilket gjore att jag var sugen på att komma ut på eftermiddag. jag provade olika beten och såg många vak. jag hade ett par virvlar efter långa vevstop efter en av mina min mörten. jag fortsatte att fiske även när det blev mörkt i cirka 45 min. jag fick inget igår och funderade över varför jag har inte hört eller läst om fiske efter gädda i mörkret under höst tid, därför provade jag.

Jag var sugen på fiske idag då det var mulet. När jag slutade jobba såg jag ett mess från Rikard som frågar om jag vill fiska lite från land. Jag ringde honom och sa att jag tänkte fiska så vi träffades i ån. Ganska snabbt såg Rikard en Gädda som hoppar med hela kroppen ovanför ytan. Vi provar men den ville inte så vi bestämde att söka genom olika platser och inte nöta på samma ställe. Mot slutet ser jag ett fint virvel 20 meter ifrån mig. Men fiskarna ville inte idag. Jag vill tro att det beror på att det är så strömt i ån just nu, det är riktigt grumligt och vädret var ostabil. Men det är alltid kul att träffa en kompis och snacka fiske :)

Inga kommentarer: