torsdag 18 oktober 2012

Lektion i livet nr. 713

kolla att alla säkerhetsbälten i bilen fungerar, även om det har aldrig hänt dig att det sitter fast innan besiktningen. Du kan spara 200kr så. Försökte att fixa ett bälte i bilen som satt fast utan framgång. Börjar ringa runt på morgonen till olika verkstdär för att få pris förslag. Ingen kunde hjälpa mig idag:( priserna jag har fått var runt 1000kr Mekonomen i Torshälla sa att om man har tur o det går fort så det kanske går på 300, annars är det 1000. Mecka Z.A. Bredvid Babyprofsen sa att det skulle gå på 800-1200. Han är bra förresten ( har fixat annat där, rekomenderar). Mekonomen Tunapark ville ha 1600. Jag googlade Om problemet och gav det ett nytt försök. Efte ett tag så har jag lyckats att lös det själv! Tog kanske 30 min... När jag var klar så ringde Bilia. Ja det kostar 2600(!!! WTF???). Jag undrar hur de kan alltid vara dyraste hos Bilia? Skam den som ger sig :)

Inga kommentarer: