torsdag 23 augusti 2012

Konstig fisk och duma mäninskor!

Idag tänkte jag ta en EM tur med båten. Jag hann backa ner båten och det började regna som fan… så jag drog upp den och åkte därifrån. Jag hade dottern med mig och jag orkade inte med regn. Jag stannade vid ån då det slutade regna. Jag tittade i vattnet och såg en konstig fisk. En var cirka1-2 kilo, hade vit kropp och svart huvud, stjärt och rygg fena. Jag tror att den var en koi och blev ganska arg. Förmodligen är det någon som släppte ut den eller att en rymde från rothofsparken. i vilket fall så är det för jävligt om karp ska etablera sig i ån och senare i Mälaren! Den förstör balansen, den kommer att äta rom från andra fisk och det är bara KATASTROF!!! Jag hoppas att det är bara en fisk men när jag senare pratade med någon om det så han att han hörde et är några som släppte karpar i ån. Ursäkta språket men det är så jävla dumt! Senare blev vädret bättre så jag blev sugen på att prova en av mina jerks som jag gjorde under våren efter att jag har fått en rapport om bra fiske från Anders. Det tog inte många kast innan en gädda tog betet  tyvärr så släppte den när jag skulle lyfta up den. Inget monster men kul ändå… det regnade igen så efter en liten stund åkte vi hem.

Inga kommentarer: