onsdag 15 augusti 2012

Fiska med ytbeten och kameran krånglar...


I söndags har vi gått ut för lite fiske i ån. sonen ville mete så han fick göra det och han var nöjd och stolt över att ha fått fisk och vinna över pappa. Han fick mört, löja och några abborrar. Jag körde med topwater och lyckades filma 2 hugg. Tyvärr missade fisken båda gångerna. Jag ska lägga upp det senare. I måndags em skulle vi prova igen. Jag körde med en liten popper och fick 2 abborrar.

 När jag kollade på filmen såg jag bara en gegga av färger. Så typiskt! Äntligen när jag får ythugg så krånglar kameran. Senare fick jag en gädda med en spinnare.

Jag har försökt att förstå vad felet med kamera är men inget hjälpte. Jag fick senare ett grymt hugg på en Rapala skitter walk. Gädda flög övanför vattenytan och jkag väntade med mothugget, när jag kände tyngden gjorde jag mothugg men den släppte efter en sekund, lite surt men kul ändå.  Det blev inga fler fiskar.

Igår ringde jag till Rajala Pro Shop där jag köpte kameran. Jag berättade om det som inträffade och kvinnan jag talade med sa att jag ska prata med ett Assist, de har verkstaden. När jag har ringt de så har personen frågat mig om jag har fått en följsedel från butiken som sålde kameran. Nej, de har sagt att jag får stå för frakten. Prata med de igen, jag tycker att de ska skicka en följsedel. Jag har försökt att ringa igår samt idag men kom aldrig fram. Känns tråkigt, nu ska jag skicka ett mejl, får se om det hjälper.

Kameran är Olympus Tough 6020. den ska klara fall från 1.5meter, och dyka med ner till 5meter. Den har inte ramlat mer än 20cm eller fått nåt smäll innan det hände. Jag hoppas att de fixar det.

2 kommentarer:

Rikard sa...

Snyggt jobbat mannen, hoppas det går bra med kameran. När har du tid för ett göspass?


Rikard @ fishseekers.se

lurehunter sa...

Tjena! Tackar :)
Jag Rajala proshop har varit schyssta och skickade fraktsedel så immorgon skickar jag den, får hoppas att den kommer tlbx snabbt. Vi måste boka ett datum för ett pass! Jag är så sugen! Jag hör av mig- ha det bra än så länge!