måndag 12 mars 2012

Hur kan en krok bli inåt böjd av mothugg?

Igår skulle jag bara limma öglorna på betena och vikta 2 till. Men under dagen när jag har varit i garaget såg jag några trä bitar, oh nej, börja inte igen sa jag till mig själv… men downsize, bra att ha, du behöver… slutade med att jag gjorde 3 beten till, nån slags av mini Mörten, egentligen inte så små men jämfört med de andra är de små. Jag har viktat klart och idag har jag fyllt alla hål med plast spackel. Får hoppas att jag blir klar med dem snart. Jag har viktat om min MPS(multi pike seeker), till riktigit sakta sjunk, och satt en skruv för att fästa jiggen, jag blev mycket nöjd J .
På EM tog vi en sväng till ån.
det var varmt och riktigt skön väder, men inte så bra för gäddfiske. Det gjorde inte så mycket då jag njöt at solen. Jag har provat en del av ån som jag inte har provat förut. Det såg lovande ut men en sträcka på flera hundra meter gav inget. När vi gick till billen ville sonen leka en stund där vi har börjat, visst sa jag J. Jag provade idag många beten men kontakten fick jag med The Duke. Jag kände hugg, gjorde mothugg och kände tyngd som släppte efter en sekund. Jag trodde att det var någon gren eller nåt skit då jag inte kunde se nåt. När jag lyfter betet ser jag att en av krokarna blev inåt böjd… skit konstigt, jag har aldrig varit med om nåt sånt! Jag har gjort ett 20 tal kast i precis samma riktning men har inte känt nåt eller fastnat i nåt så det måste ha varit en fisk! Jag blev som en fråga tecken….
 Jag har rättat ut den för att jag ville fiska med den ifall nån undrar.



Inga kommentarer: