söndag 25 mars 2012

Äntligen en Gädda!


Igår har jag varit ute igen och passade på att ta en fisketur medans dottern somnade i vagnen. Jag provade olika ställen och gick en del längst ån för att hitta en huggvillig gädda. Det var fin väder så det var svårt att hitta de. Till slut i den sista spot jag har stannat har jag börjat med en tail och efteråt fiskade jag med min Pike Seeker. Efter några kast längst kanten så känner jag motstånd och eftersom jag ser att en nedfallen trä rör på sig samtidigt som jag gör mothugg så tror jag att det är trädet men jag håller linan spänd ifall… och efter ett par sekunder inser jag att det är en gädda J äntligen efter 2 veckor av torka!
Ingen bamse, liten faktiskt men skönt ändå!  Jag drilar den försiktigt och efter en bra fight kommer den upp- 2.2 kilo med fet mage.
Jag hoppas på att de leker färdigt snart! Jag fiskar vidare men det blev inget. Jag provar olika beten utan resultat. Mot slutet tar jag Pike Seekeren igen och efter några kast ser jag en virvel bakom betet. Jag provar ett tag till utan resultat. Jag är inte förvånad att Pike Sekkern levererar då den har fått riktigt bra gång- kan sticka åt sidorna, up o ner och är LÅNGSAMT sjunkande, samt har en extrem belly flash ibland så att betet hänger vid stop med magen up och stannar så i ett par sekunder. Nu vill jag bli klar med lackeringen av mina beten, jag har gjort 3-4 lager men jag vill ha ett par till så att det blir riktigt bra. Kan knappast vänta med att prova alla nya J nästan alla är olika träslag, storlek, form mm.  

Inga kommentarer: