torsdag 8 mars 2012

Första hugg för 2012 för min del...

Idag har jag fått en chans att fiska i en och en halv timme. Platsen jag ville fiska blev isfri så förväntningarna var rätt så höga. Väl framme börjar jag fiska med olika beten och provar många klasiska beten men icke. Jag var inte helt förvånad då jag har fiskat ett par ggr innan i andra delar av ån utan resaultat. Tiden var nästan slut men jag tänkta att jag kan ta några kast närmare bilen. Första kastet får jag ett U hugg- gäddan kommer snabbt under ifrån och försöker att ta betet,men missar. Det hela går fort så det ser ut som att gäddan kommer upp till betet och dyker direkt ner. Några kast till och jag fiskar på över tid. Går längre bort och efter ett tag får jag ett likadan hugg från en xs gädda. Kul! De börjar nappa... Ett kast till och den hugger igen men jag fighter inte den utan låter den skaka av sig då den är liten. När jag kom hem såg jag att FiskeFeber har kommit:) . Sista veckan har jag jobbat lite på nya beten och jag hoppas att jag hinner göra de klart, det är 10 st och jag har 5 beten till att lacka( favoriterna som släppte lack).

Inga kommentarer: