onsdag 21 december 2011

Mina gamla hemmagjorda beten som blev flopp


Jag har tänkt visa en del av mina beten jag har gjort som jag har inte blivit nöjd med.

Den första är ett bete som jag har gjort 2008 eller 2009, jag kommer inte ihåg. Jag var missnöj, den kändes för tung och klumpig så den glömdes i garaget. Jag ville kombinera jerk och rattle bait. Jag har lagt flera öglor för att se hur det ska påverka gången. Jag hoppades på att nedre öglan ska ge en zick-zack gång på ytan. Den vanliga ska ge en jerkbait gång.  De övre skulle förhoppningsvis ge en wobblande gång och den översta som en rattler. Vad fel jag hade J… det blev en ganska intressant gång med den nedersta, det går att jerka den extremt sakta. Den vanliga går inte riktigit som jerk men vanlig inspinning simmar den i S form. De övre blir ingen gång och den överst vad jag kommer ihåg blir inget vidare av en rattel…
När jag tänker efter så borde jag ge den lite mer tid faktiskt…

Den nästa (grön) var tänkt ungefär på samma sätt fast mer flytande.
Det blev inte alls bra, jag kommer inte ens gången. Färgning var slarvig och borsten jag använde för lackning släppte massa hår…

Jag tror att det går att ta fram sådana bete som fungerar men det kräver för mycket tid av experiment från min sida…












Jag har en fler beten som jag kommer att visa och skriva om när jag hinner.

Det var kul att kika i lådorna och hitta gamla saker…

Inga kommentarer: