fredag 16 december 2011

Lyx med öppet vatten i mitten av dec


Igår var det 3 grader så jag åkte ner till ån för att få lite fisk luft J det kändes skönt, jag var trött på att sitta hemma. Väl framme såg jag att det inte fanns is vilket var bra men när jag kom närmare såg jag att det såg ut som ler välling L. Jag var redan där så jag gjorde ett försök.
Jag provade olika beten i en halv timme men det började bli mörkt och det kändes lite meningslöst när det är så extrem grumligt vatten. Så jag packade och åkte till Görans sportfiske. Alltid kul att träffa lite fiske folk och dessutom har de 50% på alla beten…
Jag har inte köpt nåt men tankarna började komma igång, mitt års bästa är ganska pinsam, många av mina favoriter måste lackas om innan jag kan använda de och de 8 trä bitar som väntar på att jag ska blya och limma mm ser ut som ett overkligt projekt just nu med tanke på allt som ska hinnas och att jag inte får göra så mycket just nu.  Då har jag åkt idag igen till Görans och efter en del tänkande valde jag julklappar till mig själv J.
Det blev som ni ser i bilden, en trä Mc-tail i en färg jag tror kommer att fungera bra då ryggen är ljus och det gör det lättare att följa betet. Den andra blev en Buster shallow runner. Tanken var att jag ska ha en svävande Buster som min favo Buster i Ålandsfärgen, då den har gett bra med fisk, men jag behöver en liknande när lacken släpper och jag har tänkt ta färgen Psycho men den var slut. Då funderade jag mellan en Wolfpack rödsvart och papegoj. Efter ett tips om papegoj och tanke på de beten jag har och att jag tänkte på Jörgens fina gädda som ni kan se här (bra och rekommenderad blogg förresten), så blev det papegoj.
Jiggarna är små godis och Bassassasin kräftorna har min son önskat sig som julklapp J

Inga kommentarer: