lördag 24 augusti 2013

Lite Laddning inför hösten

 
Jag såg att det var rea hos Berras under helgen och idag kände jag mig tillräcklig pigg för att åka dit. Jag behöver ladda med en del grejer,
Men jag hade bara en kort stund att handla då jag kom 5 min innan de stänger.. det blev laddning av jiggar och lite tafsmatrial. Den jag köpte från Spro är ingen bra tycker jag, (ok för stingers men inte som tafs). så jag köpte Drenens tafs, har haft den förr och jag är nöjd med den( den är bra- mjuk och tunn, men tål inte så mycket och den blir som en fjäder efter några fisk. men att fiska med titan när man jiggar är väldigt dyrt så det får bli den ett tag iaf..).
sedan passade jag på och köpte jiggar inför hösten.
 
Sonen ville ha en egen låda med egna drag, om det gör att han blir mer fiskesugen så varför inte? ( han tjatade som en tok efteråt att vi ska gå och fiska men jag var fortfarande svag så det blev bara en kort stund på kvällen).
En jigg från gunki som fungerade sist vi var ute fick han och han valde en Mini Buster och en smolt från SG- det är bra för honom :)
framme vid ån såg vi att  de stängde slussen och det var helt dött. vi fiskade en stund men sedan gav vi upp. Sugen på att bli frisk och komma ut med båten!
 

Inga kommentarer: