fredag 16 augusti 2013

4 barn i båten :) och vi fick fisk :)


Idag tog vi en kvälls tur. det började med att i söndags var vi ute med Sonens kompis och hans familj på sjön. Det var roligt för att dem blev verkligen fiske intresserade. De ville lära sig att jigga efter gös och det gjorde vi. Jag fick en liten gös, sonen fick en som såg godkänd ut men tyvärr släppte den när vi skulle lyfta upp den. Vi provade olika jiggar och efter ett tag sätter jag på en Sand eal slug och jiggar den på botten fast drar spö toppen uppåt. Pang sitter det en gös :)

Vi fick inget mer och vi hann vara bara ett par timmar. Vi bestämde att vi ska fiska idag :)

Jag kom ut en timme före dem och fiskade efter gädda utan resultat. Jag hämtade dem och vi började fiska. Sonens kompis pimplar med en Gunki jigg och pang! han säger att har en fisk, o det har han :) vid ytan kommer en gädda på cirka 1.5-2 kilo som skakar av sig tyvärr.. men kul ändå. Sonen säger att han har fått några ggr men att de kliver av.. jag får en fisk och märker att det är gädda på cirka 1.5kg.. några kast till och det sitter en till :) sonen vill låna jiggen och det får han. han pimplar med den och han får en gädda han med :) jag tar ett grepp och lyfter, gäddan lyckas skaka av sig.. jag får 3 hugg till.

Vi provar ett tag till och vi provar ett annat ställe utan  resultat. Vi lämnar av gästerna och stannar på ett ställe. Sonen vill bara veva in utan vevstop, då sätter jag på en Atom 25 gr. på hans andra kast säger han FISK! han drillar gäddan själv och jag blir stolt! jag lyfter upp den och vi blir lyckliga :) han lärde sig att kasta med haspel igår och det gick bra!  han tycker helt plötsligt att det är roligt att fiska igen! det var roligt!

 Sedan provade jag ett ställe till och sedan åkte vi hem, trötta men glada :)
Lill tjejen ville också fiska :)

Jag måste säga att det var jätte roligt! och med tanke på att vi var 2 vuxna, och 4 barn och alla fiskade... låter som att det kan bli jobbigt men det gick bra! visst, var det en del service åt barnen men de var glada och det var roligt!

Inga kommentarer: