onsdag 13 februari 2013

En lunch rast med Rikard och fiske på öppet vatten


Idag var jag ute en sväng med Rikard. Vi skulle fiska av oss lite. Det var egentligen inga bra förutsättningar bara 3-4 små ställen som man kunde fiska i, stark ström och linan blev frusen ganska ofta och det blev isbildning på ringarna. Men vad spelar det för någon roll egentligen?


Skönt att komma ut, träffa en kompis och även se lite nya grejer J

Vi slösade inte mycket tid på varje ställe och vi fiskade av platserna ganska fort. Jag fick prova att fiska lite med ett bete han har fått- real eal slug (färdig tacklad). Jag måste nog säga att jag har gillat den skarpt, den blir en bra allround bete- grym båda att fiska sakta och med högt tempo. Vi fick ingen fisk men det var skönt att komma ut som sagt och prata lite J
Om några veckor kan fisket börja ta fart (i öppet vatten) för mig. Jag var sugen på att göra några nya beten, får se om jag hinner med det

1 kommentar:

Anonym sa...

Tja. ser att du fiskar en heldel i eskilstuna ån och runt om. Ja ä ny inflyttatd till eskilstuna undrar om du ä sugen på att dra nå gäddpass snart när pluss graderna kommer? Du kan ju adda mig på facebook sök på Elvis Bok eller elvisbok@hotmail.com så hittar du mig. och eller på fiskesnack där heter jag bluehawaii :) fredens liljor mannen så hörs vi.