söndag 8 mars 2009

var ute igår efter gädda igen

tog sonen med. kom tillbaka till samma plats.

jag har moddat flugan med en extra trekrok o det blev bättre tycker jag.på bilden kan ni se att jag har byt på krokorna mellan banditen till piggen för att få de att sväva bätre.

satt på spinnflugan och på första kastet efter några meter såg jag en gädda som atackerar flugan och missar! jag gjorde små rörelser med spåtoppen så att flugan pulserade, efter några sekonder har gäddan attackerat igen- det var häftigit att se det hela. började drilla fisken och det var roligare med lättra set

(9fot spo med kast vikt up till 18gr och shimano super gt2500ra) fisken var ganska pigg. fick honom till kanten och på grund av att jag mesade med att lyfta upp den så kom den loss :(... den var litte större än de jag fick igår, runt 2.5 tror jag..

bra och dåligt- har hört en del fiskare som säger att om man får fisk på första kastet så blir det inte mer fisk under samma pass:(...

jag fiskade vidare men fick inget kontakt, provade gå fram o tillbaks i kanalen, jerkbaits, wobblers och flugan men fick inget så efter ett par timmar åkte vi hem.

1-0 till spinflugan idag.

Inga kommentarer: