måndag 16 mars 2009

första turen med båten för 2009

det började med att jag läste rapporter och blev sugen. jag har inte tänkt att ta båten för att vi skulle fiska bara et par timmar. sen min son har tjatat att vi ska ta båten. ok, tänkte jag...fixade båten och åkte till rampen.skön känsla i hela kroppen- nu ska vi fiska!

ser att det finns en trailer till. jag backar och kommer ut for att kolla på kanten, va fan det är mycket is kvar!....jag tänkte att folk har gjort det hela vecka så den bör fungera. la in båten och hoppade i.

försökte att starta motorn men den ville inte. min son börjar trötna och efter ett tag jag med- på hans gnäll och på motorn. strömmen har flyttat påoss några hundra meter så jag slängde 3 wobblers och började ro. det händer inte så mkt och jag börjar tänka på bilderna jag har sett och ena spön böjer sig! fisk :) bara en snipa men kul ändå, som vanligit zalt 19 papegoj soma jag har lackat med Etex och glitter gör jobbet :)

efteråt rodde jag till rampen och såg att team einharjer håller på att bryta resten av isen. de var trevliga och jag började prata med dem och hjälpte de med isen, blev en träningspass... tack för hjälpen!

efteråt har vi pratat lite och då var det dags att åka hem.

skulle backa och då kom kvarnern till rampen. jag hälsade och frågde om de har fått nåt- lax. jaja tänkte jag de var inte sugna på att prata. sen svarar han: det är ingen som tror på oss, och lyfter upp en lax!!!

jag var chokad och min son började tjata att vi ska fiska lax.(han är bara 2.5 år)

idag var det inte tänkt att fiska heller men vädret gjorde sitt och vi var ute runt 12:00. åkte ner till OK för att köpa start gas- och den funkade skit bra! kom igång nästa omgånde! 

vi åkte uppåt och trollade. fick ingenting med vädret var så härligit!

stnnade i ett område och prov kastade- spinnflugor, jerks, swimbaits, tails, wobblers, sked drag. då bestemde jag att fårtsätta med trolling. runt 14:40 böjer sig en spö och det kändes tungt.yes!

fisken var rätt lugn och jag tog upp den och fotade. jag forsökte väga den men vågen strejkade, jag uppskatr den till 4kg.

fisken har återhämtat sig efter några sekunder och stack iväg. som vanligit var det papegoj zalten som levererade idag.

jag körde 20 min till sen åkte vi hem. det var skönt att vara ute idag!

 

Inga kommentarer: