lördag 9 november 2013

Sumering av sista veckan


Det var en del fiske när jag hade möjlighet sedan sista rapporten. Det var mest korta typ par timmars pass här och där men någon har paxat datorn så jag orkade inte skriva i mobilen. Första passet var jätte trögt, jag letade efter nya platser och den enda som gav hugg var en jigg från Draggon men den fastnade inte heller. Sedan Hade jag  några hugg och en ganska stor som jag såg nära betet men de ville inte denna dag. Sedan var det en eftermiddag då jag hade hyffsad bra pass med 5 hugg på mina nya beten och 2 fisk på egna också.
 mina beten som gav utdelning (förutom jiggen som är från Dragon).
 
 
 Den längst upp i sista bilden är en riktig bamse, men det var några gäddor som redan tyckte om den. Ett stor plus är att det krävs bara små rörelser för att det ska röra på sig. Jerken med folie och blå svans är ungefär lika stor som en Buster Jerk(exclusive jiggen).



Idag har jag åkt för att hämta trä till betestillverkning och provade i gamla vatten men det var grumligt som tusan så jag gav upp efter en drygt 1.5 timme och körde någon annan stans. Det var tomt där med så åkte till sista platsen och ganska omgående får jag ett hugg som missar. Provar några beten till och får ett bra hugg på min mini mört och den såg inte stor ut vid ytan vilket gjorde att jag var förvånad att drillningen var svårare än vad jag har förväntat mig… men jag drillade hårt och när fisken kom fram såg jag att den är större än vad jag trodde och ser att han svalt hela betet då jag inte ser den.. tittar försiktigt och tar ett gällgrep försiktigt och börjar lyfta fisken. Fisken skakar och jag släpper den strax ovanför ytan, ville inte bli krokad från ett bete som är i gäddans mun.. tittar försiktigt var krokarna är och tar ett nytt gällgrep. Försöker att få löss kroken men det var inte lätt då fisken slukade den längst ner… och båda krokarna sitter L jag försöker att göra det snabbt och fisken ligger halvt i vattnet så gott det gick men märker att den blöder ganska mycket Lsnabb bild med kameran som jag fixade i förväg och mätte den på växter som låg i vattnet till 91cm. försöker att släppa den men den verkar inte återhämta sig… jag ger inte upp och fortsätter efter en lång stund tar jag fisken till en del med ström då jag stod i bakvatten. Fisken gjorde en ryck och simmade iväg, yes! Tänkte jag, men efter 10 sek ser jag att den flyter igen Lkunde inte se hur det gick för den då det flöt iväg med strömmen… tittade på kameran och såg att jag håll på i 29 minuter…

Det är nästan helt mörkt, gör ett kast till och efter några ryck får jag ett hugg till och den kämpar rätt bra också, drillar hårt och lyfter den snabbt och tar en snabb bild. Den var 79cm lång och simmade snabbt tillbaka J.

Inga kommentarer: