måndag 4 juni 2012

sådär äckligt skönt i magen


Då jag har haft problem med motorn kunde inte jag använda båten på bra länge. Tillslut efter ett tag där jag försökte att mecka själv gav jag upp och bestämde mig för att lämna den till en båt mekaniker.
Jag har kollat runt och jag upptäckte Norrbymarin som ligger cirka 1.5 mil öster om Eskilstuna. De har tydligen börjat sälja och serva/reparera Evinrude motorer. När jag ringde och pratade med de så var de hjälpsamma och trevliga och hade tålamod med mina frågor (många ;)) och det kändes bra med de så jag bestämde mig för att låta de fixa min motor.

Jag lämnade båten i fredags och väntade på svar. Tillslut ringde de i söndags och sa:” din motor är fixad, du kan
komma och hämta den”.

Livet är inte alltid enkelt och ibland kan det vara tuff och vissa saker gör vardagen tung. Då gäller det att försöka att ladda med det som gör det bra för en (utan att skada/såra andra).

På vägen känns det sådär äckligt skönt i magen så att det är svårt att förklara. ÄNTLIGEN kan jag njuta av sjöarna som finns runtomkring mig, kliva på båten och för några timmar glömma alla bekymmer som finns i livet och förhoppningsvis bara njuta!

FRI SOM EN FÅGEL!!!

Jag hämtade barnet från dagis och åkte med de till sjön. Det var riktigt skönt att komma ut.

Det var fina bågar som syntes på skärmen men inget som ville nappa. Jag hann inte fiska så mycket, då två trötta barn höll på i båten... så det blev inte mer än 20 kast sammanlagt innan vi åkte hem. men det var skönt att komma ut och köra båten :)

Inga kommentarer: