tisdag 14 februari 2012

Fiske i öppet vatten- första turen för 20012

Det var fin väder idag och jag såg att det var 4 grader i solen :) jag åkte ner till ån för att leta efter öppet vatten att fiska lite gädda och prova mina nya drag (spinnerbait riggs och super Freddy). Solen kom fram så jag han filma lite. Det kändes så skönt att stå och kasta :) Läs resten av inlägget i min blogg.

När jag kom fram så var det öppet men iskant som gjorde det svårt att fiska, så efter ett tag har jag provat i ett annat ställe och där gick det bättre. Det gick bättre än förväntningarna, Super Freddy 195 och 145 imponerar mig väldigt mycket, det går att fiska de sakta och snabbt, vanligt spin och jerk. _Det är synd att det inte går att visa i filmen allting, kanske när det blir varmt och någon hjälper mig så kan jag filma under vattnet. Filmen har jag lagt i ett annat inlägg så att det blir lättare att hitta för de som letar. Spinnerbait riggarna vart också kanon bra, dem fungerade bra, de har inte trasslat sig vid kast, och snurrade fint, så jag kommer att göra fler, nu när jag vet att de fungerar bra.

Inga kommentarer: