tisdag 16 november 2010

Sista rycket?

Nu har jag varit ledig i 4 dagar. Det blev lite fiske.


101113 lördag

Jag har provat i 45 min i kanalen men det var helt dött. Det var klart i vattnet. Jag pratade med 3 personer som har fiskat där, en av dem har fått en liten gädda.

101114 söndag

Jag har provat igen i kanalen men jerk och tail i olika hastigheter har inte gett nått i en timme.

101115 måndag

Jag har provat i 30 min och det gav bara ett misstänkt stöt på en zalt 19cm.

101116 tisdag

Idag har jag tagit sista turen för i år med min båt. Solen sken och vattnet såg ut som ärtsoppa. Det visade dock många ekon på lodet så jag provade i 30 min tills jag körde ut till Mälaren. Jag provade en djup kant som verkade bra, det fanns både betesfisk och större ekon. det gav inget så jag åkte vidare och hittade en till plats med massa ekon. jag jiggade och efter ett tag så märkte jag att det är snart dags att åka hem. Jag vevar hem jiggen riktigt sakta när jag äntligen får ett hugg! Halv sen mothugg och det drar ut 20 cm lina från rullen!(och bromsen är på botten!) sen släpper det! Wow, det kändes som en bättre fisk.

Provar igen och det går ett tag tills jag får ett bestämt och aggressiv hugg (kändes som en större fisk) och trots mothugg så missar jag!.

Tillslut får jag ett försiktigt pet på jiggen men inget mer.

Nu har jag tagit av motorn från båten och presenningen ligger på båten. Känns lite trist faktiskt.

Om 4-5 månader kanske kan jag åka med båten igen…

Inga kommentarer: