onsdag 3 november 2010

101102 Hjälmaren

Idag har jag varit ute i Hjälmaren och hade 3 timmar att fiska. Det var kul då det var blåste väldigt lätt. Jag jiggade i en hot spot och efter några kast kom upp en gös på 43cm. kul tänkte jag, det kändes som att det kan bli några fiskar idag med tanke på att det var varmare de sista dagarna. Jag hade några hugg och efter ett tag kom upp en på 42cm. Efter ett tag får jag ett försiktigt hugg och upp kommer en fin abborre.
 Jag provade ett annat ställe och kände några hugg men det blev inget mer. Jag såg fina bait balls med ekon runt dem men det gav inget.

När jag lämnade båten i hamnen så gjorde jag några kast för att se om det finns något och efter några kast fick jag en skön gädda :) jag förutsätter och efter några kast ser jag en virvel bakom min Buster. Det var kul att få gös gädda och abborre på en och samma dag.



Inga kommentarer: