söndag 3 oktober 2010

Segt!

Segt!


Jag Har fiskat i nu 3 dagar, fredags har jag varit ute med Alvin. Vi provade att jigga gös. Det blev var sitt hugg utan resultat. Tillbacks till mynningen och Alvin får ett hugg från en gädda som missar.

Igår lördag, provar jag i Eskilstuna ån. Jag fiskade efter gädda och regnbåge och det blev 0! Provade efteråt med båten i mynningen samt ute på sjön ett par timmar-0!



Idag (söndag) har jag åkt lite längre upp i ån. Det vakade hej vilt men efter en halv timme gav jag upp. Det var fullt av mini löjor. Efter några drifter fick jag en gädda på 1.5. den tog min hemma gjord jerk :) alltid nåt... 

det var skönt men det började blåsa så mycket att det blev drifter med ankare… bra tänkte jag, det kanske kommer igång. Men efter en timme var jag tvungen att åka därifrån. Jag provade senare ute vid Åmynningen samt några vikar i Mälren-000.

Jag hoppas att det blir bättre snart och att gäddorna börjar nappa!

Inga kommentarer: