tisdag 12 oktober 2010

Eftermiddags pass 101012

Jag har varit ute i några timmar och det var riktigt härligt väder- sol och det blåste knappast något. Det började bra, det var mycket fisk på ekolodet (som blev fixad av Göran från Görans sportfiske, han hittade felet, det var Korrosion på säkringen… stort tack iaf!) så jag började jigga och fick 3 hugg direkt men tyvärr bommade alla 3. jag letade vidare och till slut kom jag till ett fint ställe och vattnet var klart så det var kul att kolla på betet när man fiskar hem den. Jag provade med olika jerks utan utdelning. Till slut tog jag en av mina spinflugor och efter några kast när jag har fiskat hem den riktigt sakta fick jag ett hugg och en 3 kilos fick se sidan av båten men precis när jag skulle lyfta upp den så lossnar han … det blev inget bild.

Några kast efter får jag ett hugg av en 2-3 kilos 40 cm från båten men blev så snopen att jag missade mothugget! Efter några kast till så hugger den igen vid båt kanten och missar. Riktigit kul!

Det blev inga fler fisk trots att jag provade tail, spinnare och vobbler.

Inga kommentarer: