söndag 21 mars 2010

10-03-20

Jag har varit i Eskilstuna idag och såg att Ån är isfri. jag blev sugen på att prova där. jag besökte Göranssportfiske. det var kul att träffa folk där och kolla på nyhter. alltid bra bemötande :) , tack! det var trevligt och tiden gick fort så jag tänkte att hoppa över E-tunaån och åka till hemmavattnet.
Det var 9 grader och ganska klar väder. Jag ringda axel och han ska med. förösker att ringa Alvin men han svarar inte, så jag och Axel åkte iväg. När vi kom framme såg vi att vattnet har blivit betydligt grumligare. jag började med spinnflugorna men efter ett tag kändes det att det behövs ett bete som låter och syns bettre i vattnet. jag bytte till Big Bandit shallow som med tyngre krokar och extra ringar blev mer suspending. efter några kast kom hugget framför mig!  fisken attackerade men missade. alltid lika kul!
Ett par kast till och jag får ett hugg till! men han missar igen...
ett par kast till och han tar den den här gången... han gör ett par rusningar innan jag tar upp den för ett par bilder.
vi nöter på men utan resaultat. Vi flyttar lite på oss men det blev inget där heller. det började bli mörkt och vi åkte hem.
det var en trevlig pass med trevlig sälskap :)

Inga kommentarer: