torsdag 11 mars 2010

10-03-06 Mälaren

Jag har varit fiske sugen i evigheter och i lördags har jag gått ut en kort sväng med sonen till mälaren för att pimpla och grilla korv. Jag var osäker om jag ska ut för att jag var rädd att isen är farlig men vädret var för bra för att stanna hemma. Vid stranden har jag prov borrat for att upptäcka att isen är 60cm tjock! Jag drog sonen på boben fram till viken.



Började borra o flytta på sig, men efter ett tag kändes det onödigt för att jag aldrig har fått fisk i just den här viken, så jag eldade upp lite ved o grillade korv.
Njut av solen! Vad livet kändes underbart helt plotsligt! Jag kom på att sista tiden var jobbigt o det var antagligen en svår abstinens på vår, värme och fiske! Men nu börjar abstinensen ta slut! Fan, ibland är det jobbigt att vara en fiskoman…
Efter ett tag kände vi oss nöjda och gick hem.

Inga kommentarer: