söndag 29 november 2009

091129 A-ån

Efter två veckors semester i thailand var jag sugen på att fiska. Innan jag åkte till Thailand så har jag sett att det finns många arter i thailand men det blev inget fiske där. Men jag kommer att skriva om fiske i thailand och resan senare.


Jag kollade lite på nätet o såg att folk får gäddor så jag tänkte att prova.

Jag har läst 1000 gånger att freestyler ska fiskas med titan tafs eller fluo och att krokarna ska bytas till lättare. Men jag gjorde aldrig det. Men nu har jag tagit en shallow bandit och freestyler och bytte ut ringar o krokar. Vilken skilnad! Frestylern var härlig! Vattnet var grumligt och det strömmade. Jag trodde inte att det ska bli en fisk idag. Efter ett tag har jag fiskat långsamt och när det den var nära mig har jag kollat hur fint den svävar, boom! En gädda kommer som en torped! Jag gör mothugg och fisken är under mig, fisken börjar skaka på huvudet och han försöker att simma. Jag börjar ta fisken mot land men han lyfter huvudet övanfor ytan och skakar vilt på huvudet och till slut lossnar han… fisken var inte stor, 1.5-2 kg men vilken överraskning! Det var så kul!

Färgen var skitmört.

Sedan har jag provat med banditen och den blev en sakta flytande/ svävande vilket också var bra. efter ett tag provade jag ett annat ställe men efter några kast blev någon väldigt hungrig så vi åkte hem…

Inga kommentarer: