tisdag 3 november 2009

091102 A-ån

Idag tog jag en kort stund vid A-ån. Jag stod i lä sidan och jag blev förvånad hur klart det var i vattnet. Jag provade en Duke som jag bytte till mig. jag tycker om betet, den svävar perfekt! Det går att fiska betet riktigt långsamt. Vid tredje kastet ser jag en virvel vid ytan och jag har en fisk på! Den var pigg och jag tog några bilder sen simmade den iväg.



Jag provade lite med min spinnfluga och jag fick botten napp. Till slut klippte jag av linan och tänkte återkomma med båten och ta upp den. Jag var sugen på att åka till Hjälmaren men det blåste ganska hårt lite då o då så jag stannade i ån. Jag började med att trolla mot platsen med flugan. Sen fick jag upp flugan (efter att jag har stoppat ner handen i det iskalla vattnet). Sen har jag stannat i samma område. Till slut tog jag en BJ2 i firebird färgen. Efter några kast så trodde jag att jag fastnade i lite skit, så jag gjorde mothugg för att släppa betet. Men sen blev jag lite chokad, linan sträckte sig och gäddan tydlige simmade riktigt fort uppströms och det tog mig 2 sekonder att fatta det hela… jag drillade fisken och såg at det var en liten gädda som har blivit krokad på magen… stackaren.


Jag försatte fiska och jag kastade riktigt nära kanten, jag kollade på betet och när det var 2 meter från båten kom en gädda från ingenstans, stannade och efter en sekond tog betet. Han verkade lite större än vad jag trodde. Han hoppade och skakade på huvudet. Roligt!.



Jag förflyttade mig och jag provade olika beten. Jag fick ett hugg på en Bigbandit papegoj.

Efteråt har jag trollat och provkastade lite olika beten utan resultat. Det var en kul dag.

Inga kommentarer: