tisdag 13 oktober 2009

091012

Jag har tagit en kort tur i Hjälmaren idag. Från 14:00 till 17:30. det har blåst runt 4 meter per sekund enligt hitta.se. Jag trodde att gäddorna har kommit igång men jag hade fel. Jag kom fram till en favo gryna och försökte att ankra men 2 ggr har ankaret släppt greppet. Tredje gången gillt. Jag provade olike saker men det var svårt och det blåste ganska bra vilket gjorde fisket till besvärligt. Efter en timme provade jag en annan grynna, utan resultat. Jag körde vidare till en tredje grynna. Jag gjorde några kast och när jag kastade mot vinden så fick jag fågelbo och linan gick av(det är andra gången idag!) som tur var det shallow som flyter och jag kunde plocka up wobblern. Jag körde hemåt och stannade på väg i en fin grund vik med massa sallad. Det var klart i vattnet och det kändes spännande. Vid tredje kastet efter 3 ryck ser jag en gädda tar wobblern  efter en kort drillning släpper jag gäddan. Den var runt 1 kilo.kul. Några kast till och det var dags att åka hem. När jag försökte att köra trailern up så såg jag att de bryggor som någon har ställt på land stog i vägen…efter lite förflytningar har trailern kommit up. Ja hoppas att nästa tur ger många stora fiskar….

Inga kommentarer: