tisdag 11 februari 2014

Flugbindning med Bauer!


Jag har följt alla Fly vs Jerk omgångar och tyckte att det var spännande. Jag gjorde spinnflugor 2009 och fiskat en del med dem men kroknings egenskaper var sådär samt att jag brukade glömma bort dem blöta i asken vilket gjorde att jag fiskade allt mindre med dem. Men jag blev mäktig imponerad av att Bauer lyckades vinna 4-1 mot jerk! Jag har tänkt sista veckan att jag måste skaffa ett par flugor från honom. Han binder dock inte beställningar, han hinner inte med det.

I föregår såg jag ett inlägg på Facebook att Bauer ska ha en flugbindnings kurs/träff i SportfiskeBoden i Västerås. Jag såg det sent på kvällen och var mycket trött efter 41 arbetstimmar på 4 dagar men nappade direkt. Jag kom tyvärr sent ditt då jag inte hittade den ena lådan med flugbindnings städ, sax mm.

Det var intressant att titta på och efter ett tag kunde jag inte hålla mig ifrån att titta runt i butiken, alltid spännande att kolla i nya butiker J . Jag fick börja när dem var klara med första flugan. Jag har glömt bort det mesta och var ovan men Bauer var tålmodig och visade hur det går till. Många moment men det var mycket trevligt och roligt! Skratt, fiskesnack, tips och tricks och trevliga personer J det var en riktigt härligt kväll (så pass att jag glömde hur trött jag var…). Det ska bli spännande att prova flugan jag skapade. Jag har för mig att den hete Ship head? Jag klippte inte huvudet som det ska utan låtit den vara grov då min tanke är att köra med en kast dubb men vem vet, kanske blir fast på det också…
Ett stort tack till Patrik Wirenius och Niklaus Bauer för en härlig kväll! Var riktigt roligt och om ni får chansen att delta- ta det!




jag köpte en flash fluga och titan tafsen från Bauer för att göra hans rigg.
 

Inga kommentarer: