söndag 8 april 2012

Regnbågs fiske för omväxlings skull!

Idag tänkte jag fiska regnbåge, jag hade några timmar kvar på fiskekortet. När jag kom till Etunaån så såg jag att det var några som fiskar. Jag pratade lite med e samtidigt som jag fiskade, trevligt. Jag såg hur en äldre man fångar en fin båge på 2.5 med ett skeddrag som han har målat själv. Fisken var stark och jag hjälpte honom att håva den. Efter 1.5 timme har jag tagit en Vicke 20gr med liknande färg han hade och fiskade med den. Efter ett tag så ringer min alarmklocka. Jag funderar om jag ska ta ut den och stänga av, jag gör ett vevstopp medans jag tänker- PANG! Vilket hugg!
Fisken är aggressiv och börjar simma mot mig så jag vevar in slack lina som en tok! Till slut hjälper Magnus att håva in fisken. Det var riktigt kul efter gårdagens fiske… fisken vägde 2520gr.


Jag fortsatte fiska men tillslut ledsnade min dotter så jag gav upp. När jag började gå med henne blev hon lugn så jag bytte till jerk och gick längre ner för att prova efter gädda. Inget där heller. Under tiden har jag sett många som har fått fiskar, både på mete och med drag. Jag tycker om att fiska regnbågar med drag. Tycker ni också om det så rekommenderar jag er att prova för att de har släppt fisk nyligen i ån. det var 4.4 grader i vattnet förresten.

Inga kommentarer: