måndag 7 mars 2011

Katlan

Här är några av mina första jerkar som jag har gjort- Katlan (på hebreiska betyder det deadly, lethal, översätning till engelska,dödlig, dödande, dödsbringande). Det kanske låter som ett konstigt namn men ordet betyder mer som vass, giftigför mig. Formen är nästan en kopia på en buster men gången är mer oförutsägbar, sidorna men up och ner också. Jag vart besviken i början men förstod att det var bra efter ett tag fiskande. En del har bevisat sig som väldigt bra då annat har inte fungerat, t.ex i en fiske tävling med cirka 50-60 deltagande, där har jag fått en gädda på 4.5 kg.



hade jag bonkat den hade jag delat femte plats med en kompis, men jag tyckte inte att det var värt det, så jag släppte fisken. Annars har jag fått min största jerkgädda på den röd- firetiger på 6.5kg.

Inga kommentarer: